Träning

Ibland kan jag fundera på varför jag tränar, för vem jag tränar! I grund och botten vet jag numera för vem det är.  För mig naturligtvis, tyvärr har det kanske inte alltid varit så. Jag älskar känslan av att man har genomfört ett tungt pass, komma totalt genomblöt ut i omklädningsrummet. Känslan av att ha gett max och den känslan går inte att beskriva, den måste upplevas!

Nu måste jag börja lägga upp träningen framöver, snart kommer tjejvättern. Den ska jag ju i och för sig bara genomföra för den ligger för tätt inpå för att jag ska kunna göra ett bra resultat. Men i både Vansbrosimmningen och Lidingötjejlopp har jag personliga mål som jag vill klara av! Jag vet att mitt mål för Vansbrosimmningen kanske är lite väl tuffa, framför allt eftersom jag inte har tränat så mycket simning. Men Lidingöloppets måltror jag faktiskt att jag kan klara. Det luriga är har jag ska lägga upp det hela.

Som det ser ut just nu så tränar jag 4 ibland 5 gånger i veckan. Nu skulle jag behöva ha in minst 2 pass till. I endel personers världar är detta säkert inget problem. Men jag tror inte att jag kommer hinna träna kanske 7 dagar i veckan, jag tror kanske inte att jag vill det heller. Jag behöver åtminstonde en vilodag för att orka mentalt att träna. Dessutom kommer det inom en snar framtid att bli ganska mycket på jobbet. Så 5 gånger kanske ska gå att klara. Frågan är bara vilka pass jag ska ta bort från min rutin nu! Det här tål att tänkas på. Men jag måste snart igång med ett nytt träningsschema!

Ett träningsschema är förövrigt ingen dum ide, för då har man redan planerat in träningen och det är med i vardagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0